Καλώς ήλθατε στο Ιστολόγιο του mesologgi-sport

Συνέντευξη Στέλλας Ντζάνη......



Συνηθίζει να μιλάει μέσα στο γήπεδο και όχι έξω από αυτό. Ωστόσο, αυτή τη φορά  η Στέλλα Ντζάνη , σε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη, μας μιλάει έξω από το γήπεδο, για το τι γίνεται μέσα σε αυτό.

Μία παίκτρια με ποιοτική και πολύχρονη παρουσία στα ποδοσφαιρικά γήπεδα. Μία αθλητρια που κάθε προπονητής θα ήθελε να την έχει στην ομάδα του. Ενα ποδοσφαιρικό πρότυπο για πολλές νεαρές ποδοσφαιρίστριες.
.
1. Στέλλα μιλησέ μας για την καταγωγή σου.
.
-Κατάγομαι από το Αγρίνιο και συγκεκριμένα από τη Ματαράγκα, όπου μεγάλωσα μέχρι και 18 χρονών και μετά ήρθα να σπουδάσω ΤΕΦΑΑ στην Αθήνα.
.
2. Η οικογενεική σου κατάσταση?
.
-Είμαι παντρεμένη εδώ κι έναν χρόνο και έχω ένα μωράκι 10 μηνών.
.
3. Πότε κατάλαβες την αγάπη σου για το ποδόσφαιρο?
.
-Την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο άρχισα να την καταλαβαίνω απ΄ όταν άρχισα να θυμάμαι τον εαυτό μου. Γνήσιο αγοροκόριτσο, μάζευα όλα τα αγόρια της γειτονιάς να παίξουμε μπάλα κάθε απόγευμα. Στο σχολείο περίμενα το διάλλειμα και την ώρα της γυμναστικής για να παίξω μπάλα.
.
4. Είχες φανταστεί όταν κλώτσησες για πρώτη φορά τη μπάλα μέχρι που μπορούσες να φτάσεις?
.
- Η αλήθεια είναι ότι δεν φανταζόμουν να είμαι ανάμεσα στις καλύτερες παίκτριες που έχουν περάσει από το χώρο του ποδοσφαίρου. Και αυτό γιατί δεν γνώριζα καν ότι υπάρχουν γυναικείες ομάδες και πρωτάθλημα.
.
5. Σε στήριξε η οικογενοιά σου στο ξεκίνημα και μέχρι τώρα ?
.
-Συνήθως όλοι οι γονείς στηρίζουν τα παιδιά τους στις επιλογές τους. Με εμένα τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Από πολύ μικρή έκανα πρωταθλητισμό στον στίβο, μεσαίες αποστάσεις ( 800-1500 ) και είχα αφιερώσει όλο μου το χρόνο εκεί. Εκανα πολλές θυσίες και δεν είχα μία φυσιολογική ζωή όπως τα παιδιά της ηλικίας μου λόγω του πρωταθλητισμού. Για τους γονείς μου αυτό ήταν φυσιολογικό, ενώ το ποδόσφαιρο ήταν κάτι μόνο αντρικό γι΄ αυτό και δεν ήθελαν να παίζω . Ο άντρας μου είναι αυτός που από την πρωτη στιγμή που με γνώρισε μέχρι και τώρα με στηρίζει και με θαυμάζει που παίζω.
.
6. Ποιόν θεωρείς υπεύθυνο η' τι ήταν αυτό που σε έκανε να αγαπήσεις την στρογγυλή θεά?
.
-Υπεύθυνος για την αγάπη μου για το ποδόσφαιρο είναι ο εαυτός μου. Μόνη μου ξεκίνησα να παίζω και μου έγινε απαραίτητο.
.
7. Σε ποιές ομάδες έχεις αγωνιστεί μέχρι τώρα κι αν έχεις αγαπήσει κάποια ιδιαίτερα?
.
-Εχω αγωνιστεί στις ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ για πολύ λίγο. Στην ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ στην ΑΙΓΙΝΑ, ΓΛΥΦΑΔΑ, ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΥΜΗΤΤΟΥ και τώρα ΑΘΗΝΑ'Ι'ΚΗ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
Νομίζω θα ξεχωρίσω την ΓΛΥΦΑΔΑ γιατί εκεί έζησα στιγμές μοναδικές, καθώς φτάσαμε στοφαϊναλ φορ  του κυπέλλου ως αουτσάιντερ  και με δικό μου γκολ στο 93΄ πήγαμε τελικό. Αυτή είναι μία στιγμή στη καριέρα μου που θα μου μείνει αξέχαστη, καθώς κάνοντας τη καλυτερή μου χρονιά αναδείχτηκα πολύ στο χώρο.
.
8. Θυμισέ μας παλιές συμπαικτριές σου όταν ξεκίνησες και αργότερα.
.
-Είχα την τιμή και την τύχη να συναργαστώ και να συνεργάζομαι ακόμα με τα μεγαλυτερα ονόματα του χώρου. Κάποια από αυτά είναι η Πελετίδου, Κατσαίτη,Κουτραφούρη,Παντελιάδου,Δούκα,Κογγούλη,Κακαμπούκη,Μελλάκη και σίγουρα πολλές που δεν έχω αναφέρει.
.
9. Πες μας για το ποδόσφαιρο πριν και τώρα?
.
-Το ποδόσφαιρο έχει σίγουρα αναπτυχθεί και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνονται τα ταμπού και να αυξάνεται ο αριθμός των κοριτσιών που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο. Υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια και γι΄ αυτό είναι πιο εύκολο τώρα τα νέα κορίτσια να ζήσουν το ονειρό τους κάνοντας και το βήμα στο εξωτερικό.
.
10. Με την πολύχρονη πείρα σου πιστεύεις ότι οι προπονητές παράγουν έργο και αν θες να μας ονομάσεις κάποιους που άφησαν επάνω σου το στίγμα τους.
.
-Σίγουρα οι προπονητές παράγουν έργο στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους καθώς οι γιναίκες είμαστε και δύσκολα όντα. Οι προπονητές πρέπει πρώτα να παίζουν και το ρόλο του ψυχολόγου.Θα ξεχώριζα τον Κο Παναγιώτη Σακόραφο σίγουρα καθώς έχω συνεργαστεί πολλά χρόνια μαζί του σε δύο διαφορετικές ομάδες και ήταν από τους ανθρώπους που με πίστεψαν. Επίσης τον τώρα ομοσπονδιακό Κο Δημοσθένη Κάβουρα που από το πρώτο παιχνίδι που με είδε με κάλεσε στην εθνική και μου έδωσε θέση βασικής. Θεωρώ είναι από τους καλυτερους προπονητές του χώρου και κάνει πολύ καλή δουλειά. Σίγουρα δεν θέλω να αδικήσω τον Κο Χρήστο Χριστόπουλο που είναι από τους ανερχόμενους προπονητές. Κάνει πολύ καλύ δουλειά στην προπόνηση με εμπιστεύεται και το ίδιο κι εγώ.
.
11. Μιλησέ μας για την εθνική Ελλαδας το όνειρο κάθε παίκτριας που εσύ το έζησες.
.
-Εθνική Ελλάδας, το όνειρο κάθε αθλητριας πιστεύω, όπως ήταν και το δικό μου. Εγώ δυστυχώς ξεκίνησα πολύ αργά το ποδόσφαιρο (19 ετών) και δεν είχα την τύχη να αγωνιστώ στις μικρότερες εθνικές, πράγμα που δυσκόλευε το όνειρο μου ακόμα περισσότερο. Ηταν πολύ δύσκολο να κληθώ κατευθείαν στη γυναικών. Δύσκολο, όχι όμως ακατόρθωτο καθώς την πρώτη κλήση την δέχτηκα στα 19 και είμουν η πρώτη αθλήτρια και η μοναδική που δεν είχα αγωνιστεί στις μικροτερες εθνικές. Εύχομαι σε όλα τα κορίτσια να ζήσουν αυτό το όνειρο. Η εθνική σου προκαλεί δέος, σεβασμό. Είναι η μεγαλύτερη τιμή να φοράς το εθνόσημο και να αγωνίζεσαι γι΄ αυτό. Ανατριχίλα όταν ακούς τον Εθνικό Υμνο και βλέπεις τη Γαλανόλευκη να κυματίζει.
.
12. Ποιά θέση σου ταιριάζει περισσότερο στον αγωνιστικό χώρο?
.
-Πάντα έπαιζα στα άκρα γιατί λόγω στίβου είχα πολύ καλό εκτόπισμα, ταχύτητα και όλοι οι προπονητές με έβαζαν εκεί. Φέτος στην ΑΘΗΝΑ'Ι'ΚΗ παίζω 10άρι και το θεωρώ πολύ σωστό γιατί λόγω τεχνικής κι εμπειρίας μπορώ να διασπάω την άμυνα με σόλο ενέργειες. Να παίζω με κάθετες πάσες και να οργανώνω το παιχνίδι.
.
13. Σε αποκαλούν (μις φάουλ), γιατί έχεις πετύχει πολλά γκολ με αυτόν τον τρόπο. τι έχεις να μας πεις?
.
-"Μις φάουλ", λοιπόν είναι ένας διαφορετκός τρόπος για μένα είναι η αλήθεια που σκοράρω φέτος, αλλά το έχω δουλέψει πολύ κυρίως ατομικά. Κάθομαι μόνη μου, μετά την προπόνηση και προσπαθώ να σημαδεύω και να βελτιώνομαι. Χαίρομαι να πετυχαίνω γκολ και να βοηθάω την ομάδα μου με οποιοδήποτε τρόπο να κερδίζει.
.
14. Και φέτος ΑΘΗΝΑ'Ι'ΚΗ. Πως πήρες την απόφαση να συνεχίσεις στην ομάδα του Αγ Δημητρίου?
.
-Η αποφασή μου να συνεχίσω δεν ήταν εύκολη. Με παρότρυνε το γεγονός ότι προπονητής θα ήταν ο Κος Χριστόπουλος ο οποίος με έφερε σε επαφή με τους υπεύθυνους της ΑΘΗΝΑ'Ι'ΚΗΣ. Μετα όλα ήταν απλά. Οι άνθρωποι εκεί είναι διαφορετκοί. Δε τους ενδιαφέρει το τώρα, αλλά το μέλλον. Δε τους νοιάζει να έχουν τις καλυτερες παίκτριες και να πρωταγωνιστήσουν για μια χρονιά και μετά τέλος. Το κριτήριο επιλογής παικτριών είναι πρώτα το ήθος και η συμπεριφορά και μετά το παικτικό. Μπορεί να θεωρούν ότι είναι τιμή τους , το ότι αγωνίζομαι στην ομάδα τους, αλλά είναι και δική μου γιατί με το να με επιλέξουν είναι σαν με ξεχωρίζουν για το ήθος μου. Τους ευχαριστώ.
.
15. Το καλό κλίμα σε μια ομάδα φέρνει και τα αποτελέσματα?
.
-Το καλό κλίμα σε συνδυασμό κι άλλων πραγμάτων σίγουρα φέρνει αποτελέσματα. Πράγμα που αποδεικνύει σιγά σιγά και η ομάδα μας. Αρχίζουμε να γνωριζόμαστε καλύτερα και να δένουμε σαν ομάδα.
.
16. Πόσο δύσκολο είναι να είσαι γυναίκα ,σύζυγος,μητέρα?
.
-Είναι δύσκολο να είσαι γυναίκα,σύζυγος,μητέρα και να παίζεις και ποδόσφαιρο. Σίγουρα οι απαιτήσεις είναι αυξημένες. Πάντα μου άρεσαν τα δύσκολα και γι΄ αυτό επέλεξα να συνεχίσω να παίζω μπάλα. Από τις 07,00 το πρωί μέχρι τις 12,00 το βράδυ δε κάθομαι λεπτό. Και υπάρχει στη μέση και το ξενύχτι λόγω παιδιού. Αν υπάρχει πρόγραμμα και θέληση όμως όλα γίνονται.
.
17. Υπάρχουν κορίτσια με ταλέντο στο γυναικείο ποδόσφαιρο τι θα τους έλεγες?
.
-Το ταλέντο είναι άφθονο, πράγμα που διαπίστωσα ακόμα πιο έντονα , ερχόμενη στην ΑΘΗΝΑ'Ι'ΚΗ καθώς συνεργάζομαι με πολύ μικρά κορίτσια. Εγώ αυτό που θα τους έλεγα είναι να μην τα παρατάνε ποτέ, να ακούνε τους προπονητές τους, να σέβονται να είναι ταπεινές, να δουλεύουν σκληρά και σίγουρα θα δικαιωθούν. Ηθος -συνέπεια-προσπάθεια-ταπεινώτητα.
.
18. Θα σε ενδιέφερε να ασχοληθείς πε την προπονητική?
.
-Είμαι γυμνάστρια με ειδικότητα στο ποδόσφαιρο. Εχω δουλέψει και σαν προπονήτρια , αλλά όσο περίεργο κι αν ακούγεται, δεν είναι κάτι πιστεύω που θα ήθελα να ασχοληθώ. Οχι γιατί δεν μπορώ, αλλά γιατί δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου εκτός των γραμμών του γηπέδου.
.
19. Τι θα μας έλεγε σαν επίλογο?
.
-Οτι η μεγαλύτερη επιβράβευση για μένα είναι να ακούω από ανερχόμενα ταλέντα ότι είμαι το προτυπό τους. Η χαρά κα η ικανοποίηση όταν ακούς κάτι τέτοιο δεν περιγράφεται.
.
Στέλλα σ΄ ευχαριστούμε. Σου ευχόμαστε υγεία σε σένα και την οικογενειά σου. Επίσης να περάσουν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να βρεθείς εκτός των γραμμών του γηπέδου.
.

.επιμέλεια άρθρου. Θανάσης Μπίρλης
ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΚΑΙ ΓΚΟΛ