Καλώς ήλθατε στο Ιστολόγιο του mesologgi-sport

Βασίλης Πλιάτσικας: «Ο Πανιώνιος δεν φοβάται κανέναν…»

Ο 28χρονος διεθνής άσος με συνέντευξή του στο a-sports.gr εξιστορεί τις περιπέτειες του στο εξωτερικό και δηλώνει έτοιμος για τον επαναπατρισμό!

Πέρασε πολλά, έκατσε για χρόνια στο εξωτερικό, κέρδισε εμπειρίες και ήρθε η ώρα, όπως παραδέχεται και ο ίδιος, να επιστρέψει στη χώρα μας... Ο λόγος για τον Βασίλη Πλιάτσικα, ο οποίος από το 2009, όταν έκανε το άλμα στην καριέρα του υπογράφοντας στη Σαλκε, δεν είχε επαναπατριστεί.
Εδώ και περισσότερο από έναν μήνα κάνει προπονήσεις με τον Πανιώνιο, με τον οποίο υπό διαφορετικές συνθήκες θα μπορούσε να είχε δώσει τα χέρια από πέρυσι. Αυτό φαίνεται πως θα γίνει με καθυστέρηση ενός χρόνου αρκεί να τελειώσουν πρώτα οι διαπραγματεύσεις του με τη Σλόβαν Μπρατισλάβας και να μείνει ελεύθερος.
Το a-sports.gr επικοινώνησε με τον 28χρονο διεθνή και εκείνος αρχικά εξήγησε τι πήγε στραβά με τους Σλοβάκους, στους οποίους το ξεκίνημά του ήταν ιδανικό, ενώ αναφέρθηκε και σε όσα είχε βιώσει προηγουμένως. Από τον πολύ σοβαρό τραυματισμό του, ο οποίος φρέναρε την εξέλιξή του, μέχρι τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στους «κυανέρυθρους». Δεν έκρυψε, μάλιστα, πόσο πιστεύει στο ρόστερ τους τονίζοντας ότι μπορούν να κοιτάξουν κάθε αντίπαλο στην Ελλάδα στα μάτια.
- Είσαι τόσα χρόνια έξω που ο κόσμος έχει χάσει τα ίχνη σου ως έναν βαθμό. Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε;
«Γύρισα στην Ελλάδα. Λύνω το συμβόλαιό μου με τη Σλόβαν και η περίπτωση πάει δικαστικά. Ελπίζω να ολοκληρωθεί σύντομα όλο αυτό. Εγώ προετοιμάζομαι για τον επόμενο σταθμό στην καριέρα μου».
- Πήγες στη Σλόβαν τον περασμένο Ιανουάριο και ήσουν σταθερά στην ενδεκάδα. Μετά τι έγινε;
«Ήμουν επιλογή του προπονητή Νίκι Παπαβασιλειου. Όταν έφυγε δεν ήμουν στα πλάνα της διοίκησης και ήθελαν να λύσουμε το συμβόλαιο. Εγώ δεν είχα την ίδια επιθυμία κι έμεινα έτσι για ένα εξάμηνο. Τώρα προσπαθούμε να βρούμε λύση».
platsikas1- Πόσο εκτιμάς ότι θα σου πάρει να μείνεις ελεύθερος;
«Πραγματικά δεν το γνωρίζω αυτό... Μιλάω καθημερινά με το δικηγόρο μου κι εκείνος είναι σε επαφή με την ομάδα προκειμένου ρυθμιστούν όλες οι λεπτομέρειες. Ελπίζω όσο το δυνατόν γρηγορότερα να τελειώσει αυτό».
- Γερμανία, Ουκρανία, Ρουμανία, ξανά Ουκρανία και μετά Σλοβακία... Πού πέρασες καλύτερα και τι σου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση;
«Κάθε χωρά είναι τελείως διαφορετική από εμάς. Ουκρανία και Σλοβακία έχουν αρκετά κοινά στοιχεία όσον αφορά τον κομουνισμό. Στην κάθε χώρα έζησα προσωπικές εμπειρίες που θα μου μείνουν αξέχαστες. Από τη μία οι τραυματισμοί που αντιμετώπισα και δεν μου επέτρεψαν να έχω την εξέλιξη που περίμενα στη Γερμανία, αλλά από την άλλη το πόσο καλό μου έκανε στην προσωπική μου ζωή. Στην Ουκρανία βίωσα πρωτόγνωρες καταστάσεις με τον πόλεμο με τους Ρώσους και πραγματικά όλο αυτό ήταν πολύ επικίνδυνο. Στη Ρουμανία πέρασα πολύ ωραία και με την ομάδα πήγαμε για πρώτη φορά στην ιστορία στους ομίλους του Γιουρόπα. Τώρα στη Σλοβακία ήταν μία νέα εμπειρία. Έχουν μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θέλουν να εκσυγχρονιστούν και να εξευρωπαϊστούν. Σε θέματα οργάνωσης είναι πίσω».
-Έχοντας παίξει σε τόσες χώρες, φαντάζομαι πως συμφωνείς ότι το επίπεδο στην Ελλάδα δεν είναι και τόσο κακό όσο κάποιες φορές θέλουμε να λέμε...
«Η Ελλάδα είναι σε ανώτερο επίπεδο από τη Σλοβακία. Ωστόσο το ουκρανικό πρωτάθλημα ήταν πολύ δυνατό όπως το είχαμε τα προηγούμενα χρονιά πριν τον πόλεμο. Από τη στιγμή που άρχισε ο πόλεμος, όμως, οι καλοί παίκτες έφυγαν γιατί ήταν επικίνδυνο. Τώρα οι περισσότερες ομάδες πάνε μόνο με Ουκρανούς. Αλλά και πάλι Σαχτάρ και Ντιναμό είναι σταθερές ποδοσφαιρικές δυνάμεις. Εντάξει, για τη Γερμανία δεν χρειάζεται να πω κάτι...».
- Σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν σου δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να γυρίσεις ή ήθελες πάντα να είσαι έξω;
«Κρινόμαστε από τις επιλογές μας, αυτό πιστεύω. Είχα κάποια στιγμή τη δυνατότητα να γυρίσω πίσω την Ελλάδα τουλάχιστον με έξι μήνες ως δανεικός. Δεν με άφηναν τότε όταν ήμουν στη Γερμανία. Εκείνο το διάστημα θα ήταν πολύ καθοριστικό. Ήμουν σε πολύ καλή ηλικία και έπρεπε να πάρω παιχνίδια».
- Σε άλλαξε το εξωτερικό;
«Ο οποιοσδήποτε ποδοσφαιριστής αλλάζει νοοτροπία παίζοντας στο εξωτερικό. Θα δει το ποδόσφαιρο τελείως διαφορετικά. Ο καθένας από τη δική του σκοπιά. Εγώ κέρδισα πολλά πράγματα στο θέμα του χαρακτήρα, αλλά μου έλειψαν άλλα που είναι πολύ ωραία. Ήμουν μόνος μου έξω όλο αυτό το διάστημα. Οι εικόνες που βιώνεις εκεί σε κάνουν πολύ καλύτερο».
- Αναφέρεσαι σε εικόνες που βίωσες. Τα όσα έζησες στην Ουκρανία ήταν ιδιαίτερα. Εμείς λέμε για τον πόλεμο, αλλά δεν έχουμε κάποια εικόνα, είναι κάτι σ' εμάς εντελώς ξένο. Πώς ήταν η όλη κατάσταση;
«Όταν πήγα εκεί μου άρεσε πολύ και σκόπευα να μείνω για αρκετά χρονιά. Μου άρεσε το επίπεδο του πρωταθλήματος και η ζωή εκεί. Όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα ήταν δραματική η κατάσταση συγκεκριμένα για τον κόσμο. Το Ντόνετσκ είναι στην ανατολική επαρχία, δηλαδή εκεί που ξεκίνησαν όλα αυτά. Ήταν πολύ επικίνδυνα. Σε σταματούσε ο στρατός, έλεγχε τα πάντα. Μας πήραν λεφτά, χάσαμε τα πράγματά μας. Μπήκαν στο προπονητικό και πήραν ό,τι βρήκαν. Κατεδάφισαν το ξενοδοχείο που κατάλυε η αποστολή της ομάδας και αεροδρόμιο. Γκρέμισαν μέχρι και το στάδιο της Σαχτάρ».
-Έχεις περάσει και προσωπικές δύσκολες στιγμές, όπως ο πολύ σοβαρός τραυματισμός σου...
«Σε ένα δευτερόλεπτο αλλάζει πραγματικά η ζωή σου. Από εκεί που έπαιζα σε τοπ επίπεδο σε Σάλκε και Εθνική, αναγκάστηκα να μείνω σχεδόν δύο χρονιά έξω. Από το μηδέν κλήθηκα να επανέλθω. Βίωσα πρωτόγνωρα πράγματα. Κερδίζεις πολλά από τέτοιες ζημιές. Οι εμπειρίες και οι άνθρωποι που είναι δίπλα σου είναι σημαντικότερο».
- Πόσο δύσκολο είναι να γυρίσεις από χιαστό και με την ψυχολογία που έχεις εκείνη τη στιγμή;
«Άλλοι ποδοσφαιριστές γυρνούν πιο γρήγορα, άλλοι θέλουν περισσότερο χρόνο. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουν όπως πριν. Εγώ έπαθα μεγάλη ζημιά, συμβαίνει μία φορά στις 100.000 και σχεδόν ποτέ στο ποδόσφαιρο. Δεν βλέπεις να παθαίνει ο άλλος ρήξη οπίσθιου χιαστού. Θέλει υπομονή. Προσπαθείς να ανατρέψεις τα προγνωστικά που λένε ότι δεν θα επανέλθεις σε υψηλό επίπεδο. Για μένα είναι πολύ σημαντικό ότι παίζω ποδόσφαιρο. Κέρδισα απίστευτες εμπειρίες και πράγματα. Χρειάζεται υπομονή και ξεκάθαρο στόχο. Αν πιστεύεις ότι θα είναι αποτυχία να μην είσαι όπως πριν, τότε έχεις αποτύχει ήδη».
pliatsikas2- Στα πρώτα χρόνια της καριέρας σου έμοιαζε ο δρόμος να είναι στρωμένος για σένα. Αρχικά πήγες από το Χαϊδάρι στην ΑΕΚ και στη συνέχεια Σάλκε. Ένιωσες μετά να σου παίρνει πίσω η τύχη ό,τι σου είχε δώσει;
«Σίγουρα έγιναν όλα πολύ απότομα. Στα 17 μου έπαιξα στην ΑΕΚ. Ήταν πολύ δύσκολο όλο αυτό, αλλά συγχρόνως κέρδισα πολλά πράγματα. Έπαιξα σε τόσο ψηλό επίπεδο σε μικρή ηλικία. Καλύτερα θα ήταν να έχουν έρθει όλα πιο φυσιολογικά. Θεωρώ από εκεί και πέρα, πως κερδίζεις πράγματα, αλλά εξαρτάται τι θέλεις και με τι είσαι ικανοποιημένος. Μπορεί ο ένας να πει ότι έχω τελειώσει ποδοσφαιρικά, αλλά εγώ ξέρω τι θέλω και ποιος είναι ο στόχος μου. Ότι πέτυχα τόσα πράγματα είναι πολύ σημαντικό».
- Νιώθεις πως ήρθε η ώρα να γυρίσεις πίσω; Σε κούρασαν οι συνεχόμενες αλλαγές;
«Αρκετά θα έλεγα και γι' αυτό είναι επιλογή μου να γυρίσω στην Ελλάδα. Ειδικά ψυχολογικά η αλλαγή από χώρα σε χωρά με κούρασε. Θα ήθελα να γυρίσω πίσω και να ηρεμήσω λίγο».
- Έκανες προπονήσεις και πέρυσι στον Πανιώνιο. Τότε γιατί δεν προχώρησε;
«Είχαν τον περιορισμό των μεταγραφών. Έπρεπε να πάρουν έναν εξτρέμ γιατί πούλησαν τον Μπουμάλ και έψαχναν ποδοσφαιριστές μέχρι 23 ετών. Ο Βλαχοδήμος έκλεισε Παναθηναϊκό και έπρεπε να πάρουν άλλον και να "χαλάσουν" έτσι τη μοναδική μεταγραφή που μπορούσαν να κάνουν. Έτσι κατέληξαν στον Μπαργκάν».
- Τώρα κάνεις προπονήσεις για περισσότερο από έναν μήνα με τους «κυανέρυθρους». Πώς βλέπεις την ομάδα;
«Η ομάδα πάει εξαιρετικά. Το κλίμα είναι τρομερό. Αυτό βιώνω και πέρυσι και φέτος και θεωρώ πως είναι το μυστικό της επιτυχίας. Πρόκειται για μία ομάδα που βασίζεται σε μονάδες και όχι στο σύνολο. Έχουν εξαιρετικό υλικό όσον αφορά την ποιότητα και δεν φοβάται κανέναν αντίπαλο στην Ελλάδα. Θα τους αντικρίσει όλους κατάματα. Απλώς είναι θέμα εμπειρίας πολλές φορές».
- Έχοντας προπονηθεί και πέρυσι με τον Πανιώνιο, θεωρείς ότι η ομάδα ήταν καλύτερη πέρυσι ή φέτος; Γιατί γίνεται μία συζήτηση γενικά επ' αυτού...
«Ο κορμός είναι ο ίδιος και αυτό είναι το πιο βασικό. Έφυγαν κάποιοι ποιοτικοί ποδοσφαιριστές και τους αναπλήρωσαν επάξια όσοι αποκτήθηκαν. Δεν γίνεται να συγκρίνεις, δηλαδή, τον Μπακασέτα με τον Μασούντ, είναι άλλοι παίκτες. Ο πρώτος πέρυσι έκανε μία τρομερή χρονιά και πέτυχε καθοριστικά γκολ, ο δεύτερος έχει μεγάλη ποιότητα και φαίνεται. Βοηθά αρκετά από την πλευρά του».
-Κλείνοντας, σε συνηθίσαμε ως αμυντικό μέσο και στην πορεία έγινες και δεξί μπακ. Κάποια στιγμή έπαιζες και στις δύο θέσεις, αλλά τώρα έχεις κατασταλάξει. Είσαι δεξί μπακ, σωστά;
«Ναι, αυτή είναι πλέον η θέση μου. Θεωρώ πως είναι μια θέση που μου ταιριάζει. Πρόκειται για μία θέση που έχει εντελώς διαφορετικά στοιχεία από αυτή του αμυντικού μέσου. Το κακό στη δεύτερη είναι πως πρέπει να έχεις συνεχόμενα ματς. Μου αρέσει περισσότερο να παίζω δεξί μπακ, αλλά αν μου ζητηθεί να καλύψω κάποια στιγμή ένα κενό στο κέντρο, φυσικά και θα το κάνω. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει παίκτες να παίζουν και τις δύο θέσεις. Το έκανε ο Τοροσίδης, ο Μανιάτης ή ακόμη και ο Λαμ. Ωστόσο, μιλάμε για δύο θέσεις με εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις. Έπρεπε να κατασταλάξω κι εγώ κάποια στιγμή κι έκανα την επιλογή μου».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΡΑΚΗΣ
.a-sports.gr